Cat costa un magazin online?

O intrebare foarte des intalnita in mintile antreprenorilor care isi doresc sa porneasca un magazin online sau chiar sa-si mute afacerea in online printr-un astfel de site unde isi pot lista produsele. Trebuie sa intelegem de la bun inceput ca un magazin online nu inseamna doar dezvoltare, ci acesta mai inseamna si marketing, administrare, oferte etc. De la an la an piata de ecommerce se extinde atat in Romania cat si pe intreaga planeta, iar acest domeniu este unul care nu va muri niciodata – pentru ca noi toti cumparam cate ceva, nu? In timpul pandemiei de COVID si a carantinei totale, cea mai profitabila afacere a fost ecommerce. Pentru ca noi ca si fiinte, in momentele stresante poate facem alegeri corecte sau alegeri care ne fac sa fim mai linistiti: adica apasam pe produse “Adauga in cos” si apoi platim lucruri de care poate nu avem nevoie.

De ce sa-mi deschid un magazin online?

Daca vinzi “offline” cu siguranta un magazin online te va ajuta sa-ti maresti considerabil profitul deoarece te poti adresa unui public larg, iar acest lucru se poate face prin instrumente de marketing foarte la indemana, ex: Facebook/ Meta Ads, Instagram, Tik Tok Ads sau Google Ads. Chiar daca detii un magazin local spre exemplu in orasul tau, poate ca unii oameni doresc sa isi “rezerve” produsul inainte de a-l ridica sau pur si simplu doresc livrare la domiciliu din diverse motive.

Cat costa un magazin online in 2022?

Cam atat te costa un magazin online in Romania. Pentru un magazin online la inceput de drum preturile pot fi de la 3,000 RON , pentru un magazin online “mediu” cu mai multe functionalitati preturile sunt de la 4,500 RON si daca doresti un magazin online foarte bine dezvoltat si orientat pe experienta utilizatorului si care sporeste vanzarile, ofera o administrare mai usoara si chiar securizat impotriva atacurilor cibernetice preturile incep de la 6,000 RON.

De ce am nevoie pentru a porni un magazin online?

  1. Plan de afaceri: trebuie sa stii cu exactitate ce va insemna noua ta afacere online si ce asteptari ai de la ea.
  2. Fotograf sau un telefon mobil performant + o aplicatie pentru a putea face poze produselor tale, astfel incat sa poata fi folosite pe un magazin online: cu un background transparent preferabil
  3. O agentie de web design sau un freelancer pentru a dezvolta magazinul si a il mentine prin mentenanta. O agentie de acest fel iti poate oferi si sfaturi privind magazinul tau si instrumentele care s-ar potrivi pentru a vinde cat mai mult
  4. Domeniu: alege un domeniu .ro daca te adresezi comunitatii din Romania, iar daca gandesti international – alege .com este cel mai comun. Un domeniu .ro costa aproximativ 50 RON, taxa fiind platita anual.
  5. Optimizarea imaginilor este necesara deoarece un website de tip e-commerce contine foarte multe imagini care pot ingreuna incarcarea website-ului si totodata poate face experienta utilizatorului mai rea. Deoarece majoritatea magazinelor sunt bazate pe WooCommerce, vom mentiona compania romaneasca “Shortpixel” care ofera un pachet gratuit pentru 100 imagini/luna sau 10,000 imagini optimizate pentru 10$. Desigur, au multe pachete pe care le puteti vedea pe site-ul lor.
  6. Redis cache: trebuie sa fie activ daca detineti un magazin online, insa este permis doar pe servere VPS sau dedicate. Acesta permite o functionare mai “usoara” a bazei de date care este foarte solicitata cand este vorba de e-commerce. Mai multe detalii se pot gasi pe Wikipedia.
  7. Securitate cibernetica: magazinele online devin o tinta pentru hackeri deoarece acestea pot contine date personale ale clientilor pe care le pot folosi. O solutie de acest gen pentru cei fara experienta ar fi “Astra” care este compatibila cu mai toate platformele de e-commerce: WooCommerce, Opencart, Drupal, Magento, PrestaShop si multe altele. Preturile pentru acestia incep de la 19 EUR/ lunar.
  8. Gazduire WEB: pentru un magazin online este nevoie de resurse mari deoarece orice client care intra pe magazinul tau si isi creaza cont, adauga produse in cos samd solicita foarte mult MYSQL (baza de date) astfel ca daca site-ul nu este optimizat, pot aparea probleme. In orice caz, o gazduire este foarte important sa aiba resurse mari de tip RAM, CPU. Personal recomandam “Hosterion” pentru gazduire web de tip shared. Gazduirea de acest fel este recomandata doar pentru magazinele la inceput de drum. Pentru magazine care sunt vizitate de foarte multe persoane sau se va face multa reclama – categoric trebuie sa te indrepti catre un VPS sau server dedicat. Pentru astfel de servicii recomandam urmatoarele companii:
  • daca detineti un server dedicat sau VPS va recomandam sa va construiti propria securitate cibernetica care va raspunde in timp real atacurilor de orice fel sau puteti apela la expertii nostri “Genius WEB” pentru securitate cibernetica personalizata conform magazinului dvs. Oferim asistenta 24/7 privind atacurile de acest fel. Wazuh si CrowdSec sunt doar 2 solutii open-source pe care noi le instalam, configuram personalizat pentru fiecare proiect in parte.
  • VPS: IntoVPS (Hosterion), Contabo, Hetzner, Netcup, 0Ping
  • Servere dedicate: Hetzner, OVH, Scaleway;

Chiar daca majoritatea companiilor recomandate sunt din tari diferite de Romania, acestea au un timp de raspuns foarte mic (ms) cu Romania insa daca doriti sa fiti siguri puteti folosi un CDN (CloudFlare ofera gratuit CDN).

9. Marketing, Campanii PPC si SEO: preturile acestor servicii sunt personalizate, conform fiecarui proiect in parte insa estimativ o campanie PPC pentru un magazin online ar incepe cu un comision de minim 250 EUR/lunar, iar privind SEO preturile sunt de la 350 EUR/lunar.

 

Daca te-ai hotarat ca vrei sa-ti deschizi un magazin online, apeleaza cu incredere la expertii nostri care va pot oferi o oferta personalizata cu toate cele mentionate in acest articol, astfel incat sa fiti siguri ca aveti totul in ordine: Agentie e-commerce Genius WEB